LS 2013
Witaj Gościu! ( Zaloguj się | Załóż konto )
Masz problem z zalogowaniem się na swoje konto?




Jeżeli masz problem z tym poradnikiem, kliknij tutaj i go opisz

Przesunięty przez: Fooler
Czw 04 Sie, 2011 23:50

Tagi tematu: ciagniku, kol, zmiana

Autor Wiadomość
pawko



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 20964


Znacznik tej wiadomosci lub dodatku do Ls 2013Wysłany: Czw 04 Sie, 2011 23:021 post w temacie

Cytuj

Witam serdecznie.
Wiele osób chce zmieniać mody pod własny gust, co często powoduje pytania w jaki sposób z jednego modelu przenieść koła do innego. Postaram się Wam to przybliżyć.
Porada jaką udzielę jest uniwersalna, tzn. że można spokojnie na tej zasadzie przenosić koła pomiędzy wszystkimi modelami jeżdżącymi.
Pamiętajcie aby podczas przeróbki mody były w folderach a nie w zip'ach.

ZACZYNAMY

Najpierw otwieramy mod z którego chcemy wziąć koła. Pozwolę sobie zrobić to na przykładzie Ursusa 1224 by maciusboss1.

Nie chwaląc się, koła do niego przenosiłem ja od ZTS 16245.
Z ciągnikami zazwyczaj jest ten problem że musimy każde koło eksportować osobno z racji kierunkowego bieżnika, w przyczepach zazwyczaj możemy posłużyć się tylko jednym kołem i potem je obracać.
Zaznaczamy więc koło. Wybieramy u góry File => Export selection i zapisujemy jako plik i3d. Ważne żeby zapisać folderze tego modelu który mamy otwarty.



Kiedy mamy już wyeksportowane wszystkie koła możemy zamknąć GE.
Teraz otwieramy jeden z modeli kół w notatniku.
Szukamy tam tego tekstu co zaznaczyłem, jest na początku.



Nazwa pliku, w tym przypadku "Kerek.dds" plik z tekstura z którego korzysta model koła. Możemy dla pewności otworzyć każdy plik koła w notatniku bo zdarza się że osobno jest tektura dal przednich a osobno tekstura dla tylnych kół. Kiedy mamy już te nazwy to zaznaczamy pliki kół i plik(i) tekstur i kopiujemy do folderu moda który chcemy upiększyć. W moim przypadku będzie to ZETOR 16145.



Zaznaczamy teraz jedno z kół i zmniejszamy je o 10 razy. Żeby zmniejszyć musimy mieć po prawej okno Attributes. [Window => Attributes]
Tak wygląda model po zmniejszeniu koła.



Teraz wybieramy File => Import.
UWAGA
Upewnijcie się że importujecie z folderu ciągnika który przerabiacie, a nie z tego folderu ciągnika od którego bierzecie koła.

Zaraz po zaimportowaniu model się gdzieś pojawia i jest zaznaczony. Klikamy od razu na Edit => Cut. Model koła zniknie. Teraz zaznaczmy indeks tego zmniejszonego koła, i klikamy Edit => Paste. W ten sposób wklejamy model w indeks. Teraz pozostaje tylko ten model wyskalować używając ScaleX,Y,Z. Upewnijcie się że Translate X,Y,Z jest równe zero. Nowy model musi być współosiowo ze starym.
Teraz pokarze wam sztuczkę jak nowe koło wyskalować względem starego. Umieszczamy sobie tak kamerę by stare koło dotykało delikatnie do żółtej linii. Stera koło widoczne na drugim planie delikatnie dotyka do żółtej linii.



Wg tego jak to stare koło dotyka tak samo skalujemy nowe. Oto efekt:



Jeżeli przy skalowaniu kół zrobimy te nowe trochę większe niż stare, ale tylko delikatnie to wówczas kawałek bieżnika będzie wchodził w podłoże. Pamiętajcie by wartości Scale Y i Scale Z były takie same bo inaczej zamiast koła wyjdzie elipsa.

Pozostaje tylko sprawdzić szerokość koła. Nowe koła możemy przesuwać względem ciągnika tylko w lewo bądź w prawo. Nigdy przód, tył, góra, dół. Pozostaje Wam już tylko zastosować to wszystko jeszcze do trzech pozostałych kół. Zapisać i cieszyć się nową maszyną. Jeżeli zrobicie wszystko poprawnie to nie będzie potrzebna żadna edycja plików xml.

Prawda że ładniej:)

 Ten użytkownik dostał za ten post 7 piw/piwa
Postaw piwo Zobacz profil autora tej wiadomosci lub dodatku do Ls 2013 Wyslij prywatna wiadomosc do tej osoby
 
 
Strona z modami do Ls 2013 i seria Farming Simulator



Przeskocz do:  


Regulamin | Mody do Farming Simulator | Ciasteczka | Mapa forum
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2009